Trött! O.o

Är hemma från skolan. Det var segt idag.
En kille/man kom till vår skola och berättade om sitt liv. Hur han lyckats, även om det var svårt, att komma från alkholism, droger och kriminalitet. Han var här förra året också. Men han är bra och det han säger är bra att höra.
Det enda jobbiga var att jag var så himla trött! Jag tvingade ögonen att vara öppna och satt och nypte mig själv så jag inte skulle somna. Satt som sagt uppe och läste boken ett tag. Mizzie somnade på min axel och Emmy hade det lika jobbigt som jag.

På so:n tittade vi på en film - Fakta om förintelsen. Handlar om Hitler, vad han gjorde mot judarna, romerna, de homosexuella m.m. och om andra världskriget då. Det var riktigt hemskt att kolla på. Vi fick se bilder från när de hämtade massa judar, döda människor och lägren där de blev gasade till döds. Flera i klassen var nära på att börja tjuta. Men jag hade fullt upp med att hålla mina ögon öppna igen, fastän jag ville se filmen.

Men nu är jag hemma igen! Gick lite tidigare. Fick huvudvärk och så är jag otroligt trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0