Souvlaki = Mums! :)

Hej, hej!
Dagarna fortsätter att vara skitbra! Idag kom barnbidraget <3 Månadspeng tjohej!
Stack ner på stan direkt efter skolan med Emmy. Jag köpte ett par jeansleggins, underkläder och lösögonfransar.
Emmy köpte sin fina vårjacka och 'LÖF' hon också. Tyckte att det kunde bli lite kul att ha på festen imorgon. Men jag provade dem förut och man ser ju helt cp ut ^^
Så det blir inte dem imorgon.

Och idag var det jag som lagade och serverade mat här hemma för första gången. Jag gjorde Souvlaki (grekisk grillspett) m. potatisklyftor och en grekisk sallad. Jag gjorde även en tsatziki som blev jävligt god. Det blev faktiskt rätt så bra. Alla blev mätta och belåtna :)
Vi som bara har VG i hemkunskap skulle forska och skriva lite om ett land och deras mat. Jag har valt Grekland och den maträtt jag tänker på när jag hör Grekland är souvlaki. Så jävla gott. Jo, vi ska såklart göra det här för att kunna få MVG. Måste vara fin dukning, måste ta kort och skriva och ändra recepten lite.

Min dag har varit på topp! Mer tack :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0