Oh noes! We're all gonna die..... sooner or later.

Det går supersegt med mina skolarbeten.
Kom precis på att jag glömt en del länkar och jag är helt borta när det gäller ekologin. Hahah.
Not nice, not nice. Kom en liten bit innan det tog stopp i alla fall. Samma sak för E. Hon har inte heller kommit någonstans nästan.

Vi har mycket miljötema i skolan.
Jag har valt att läsa om Regnskogen i nästan alla miljöämnen.
Visste ni att det försvinner nästan 10.000 kvadratmeter per sekund? Varje dag huggs det ned ett område större än New York. Det är helt sjukt. Låter nästan omöjligt. Om det kommer fortsätta skövlas i den här takten sägs regnskogarna vara borta redan inom 100 år. Hela världen riskerar att dö.

''Jorden hör inte till människan; människan hör
till jorden. Allting är sammanlänkat som
blodsbanden inom en familj. Allting hör ihop.
Vadhelst som drabbar jorden, drabbar jordens
söner. Människan vävde inte livets väv. Hon är
blott en tråd i den. Vadhelst hon gör mot väven,
gör hon mot sig själv.''

- Suqamihövdingen, Seattle 1854

Ska läsa boken nu.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0