Rolig dag på stranden slutade på ett tråkigt sätt.

Hej.
Ska snart gå och lägga mig / läsa. Ville bara skriva om en sak.
Var på stranden förut, hade grymt kul och badade massor med tjejerna (Mizzie, Lisa, Emmy och Eza)
Blev lite hungrig så Mizzie och Lisa gick och köpte glass åt oss.
Emmy och jag ligger på stranden och snackar och så märker man att stämningen på stranden liksom förändras.
Så nere vid vattnet ser vi att ett gäng killar bär på en annan kille och hans huvud bara hänger.
Sedan skriker de bara: Ring efter ambulans!
Jag börjar gräva efter min mobil men behöver inte ringa eftersom två personer redan gjort det.
Emmy och jag typ står och tittar på medan den här killen nästan håller på att dö.
Det var så hemskt. Som tur var fanns en läkare på stranden och hon hjälpte till så att han kunde andas. Andningen lät inte kul alls, han hade säkert massor av vatten i lungorna, men pulsen var rätt så bra.
Ambulansen/Ambulanserna kom ganska snabbt sen. Nu är det väl bara att hoppas på att han klarar sig.
Kändes lite skumt eftersom vi bara några minuter innan hade spanat in honom och hans polare, de såg rätt så bra ut.
Läste i tidningen nyss och där stod det att de tävlat om vem som kunnat hålla andan längst under vattnet.

Man har ju sett sånt här på tv, men det är en helt annan sak i verkligheten.
Så kom alltid ihåg att ha med dig någon om du är ute och badar, det är grymt viktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0