Jag drömmer mig bort (dock inom världens gränser ;P)

Hej igen :)

Jag tänkte berätta för er om min stora dröm i livet just nu!


Ayers Rock / Uluru i Australien

Min största dröm ( i alla fall just nu) är att få resa ut i världen. Jag vill se alla fantastiska platser och jag tänker kämpa för att få göra det också.
Det här började jag tänka mycket på för några månader sedan. Innan dess hade jag inte direkt en dröm, mer än att jag ville bli frisör. Det är inte längre någon spec ''drömgrej'' för mig. Jag ser det mer som ett roligt yrke.
Att få resa ut i världen, möta nya personer och få en annan syn på värden liksom. Vara med om riktiga äventyr.  Det känns helt rätt.


The Grand Canyon i USA

Själv har jag bara varit i tre länder (sob sob) förutom Sverige. Och det är Danmark, Finland och Grekland.
Nu i efterhand ångrar jag att jag inte brydde mig mer om det som fanns att se på Rhodos (där jag var i Grekland).
På min första resa dit så åkte vi på en rundtur bland massa ruiner och fick höra om Rhodos historia, som jag nu tycker är rätt så intressant. Andra gången så tänkte jag: Det här har jag sett förr. Men jag borde ändå följt med tycker jag.

Min syster och jag har planerat in att besöka Rom eller Paris inom en snar framtid, vet dock inte när.
Och nästa år blir det troligtvis så att jag åker till Tenneriffa med min mamma.


Men ett resemål som jag fastnat för just nu är Tikal i Guatemala. Få se på de gamla pyramiderna där :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0